Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Levinas Emmanuel (1906-1995)
(2)
Czarnacka Agata
(1)
Gołębiewska Maria (filozofia)
(1)
Grzeszczyk Ewa ( -2009)
(1)
Kowalska Małgorzata
(1)
Migasiński Jacek
(1)
Porankiewicz-Żukowska Aleksandra
(1)
Sawiński Zbigniew
(1)
Sowa Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Ontologia
(2)
Egzystencjalizm
(1)
Filozofia
(1)
Heidegger, Martin (1889-1976)
(1)
Husserl, Edmund (1859-1938)
(1)
Irzykowski, Karol (1873-1944)
(1)
Kariera
(1)
Kultura
(1)
Młodzież
(1)
Nauki społeczne
(1)
Rola społeczna
(1)
Struktura społeczna
(1)
Sukces
(1)
Tożsamość (filoz.)
(1)
Wzór osobowy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49696 (1 egz.)
Kaucja: 33,28 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51683 (1 egz.)
Kaucja: 27,04 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51684 (1 egz.)
Kaucja: 32,40 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 157-[171].
Książkę łączy refleksję metateoretyczną z analizami z zakresu historii socjologii. Autorka prezentuje późne stadium ewolucji Szkoły Iowa Symbolicznego Interakcjonizmu, analizując prace dwóch znaczących i reprezentatywnych postaci tego kierunku. I z pewnością zainteresuje badaczy związanych z orientacją interakcjonistyczną i historyków dwudziestowiecznej socjologii (zwłaszcza w części bezpośrednio poświęconej nieznanym szerzej w Polsce pracom Sheldona Strykera i Petera J. Burkea). Książka z tej racji zapewne znajdzie się także w lekturach seminariów i wykładów z teorii socjologicznej. Koncentruje się ona na modelu społecznych uwikłań działającego podmiotu, eksponującym sposoby rozwiązywania ważnych pytań, wypływających ze żródłowych inspiracji G.H. Meada, objętych koncepcją tożsamości aktora społecznego. Osią ogniskującą są zagadnienia związane z pojęciami podmiotowości i tożsamości w teorii socjologicznej.
1. Wstęp * 2. Tożsamość i rola społeczna w kontekście współczesnych przemian świata społecznego i paradygmatu w nauce * 2.1. Trudności defi nicyjne związane z pojęciem tożsamość * 2.2. Tożsamość jako zadanie, czyli o przemianach współczesnego świata * 2.3. Tożsamość jako przedmiot zainteresowania nauk społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem socjologii * 2.4. O nominalizmie i realizmie, czyli o pojęciach: rola społeczna i tożsamość * 3. Jaźń i tożsamość u prekursorów i klasyków symbolicznego interakcjonizmu * 3.1. Synteza myśli Williama Jamesa, Johna Deweya, Charlesa H. Cooleya i Marka Baldwina, czyli poglądy George?a Herberta Meada * 3.2. Rozbieżności w myśli George?a Herberta Meada i ich interpretacje u kontynuatorów * 3.3. Modele jaźni i tożsamości w Szkole chicagowskiej i Iowa * 4. Interpretacja klasycznej koncepcji roli społecznej w symbolicznym interakcjonizmie * 4.1. Teoria roli - poglądy Ralpha Turnera * 4.2. Tożsamość jako efekt negocjacji - poglądy Eugene?a A. Weinsteina i Paula Deutschbergera * 4.3. Role-tożsamości George?a J. McCalla i Jerry?ego Simmonsa * 4.4. Wczesne poglądy Sheldona Strykera - strukturalny symboliczny interakcjonizm * 5. Konstruowanie teorii tożsamości - poglądy Sheldona Strykera i Petera Burke?a * 5.1. Projekt teorii tożsamości Sheldona Strykera jako teoria średniego zasięgu * 5.2. Tożsamość w poglądach Petera J. Burke?a * 6. Teoria tożsamości Sheldona Strykera i Petera J. Burke?a w kontekście wybranych teorii tożsamości * 6.1. Teoria tożsamości Strykera i Burke?a - podobieństwa i różnice * 6.2. Teoria tożsamości Strykera i Burke?a na tle innych koncepcji w symbolicznym interakcjonizmie * 6.3. Poglądy Strykera i Burke?a w kontekście teorii tożsamości społecznych (SlT) * 7. Zamiast zakończenia. O możliwości zastosowania poglądów Floriana Znanieckiego jako uzupełnienia do teorii tożsamości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55506 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
(Studia z Socjologii Ilościowej. Dane, Pomiar, Wskaźniki, Analizy, ISSN 2081-3201 ; 2)
Bibliogr. s. 377-390. Indeks.
Rozdział 1: Przejrzystość znaku wobec znaczenia * 1.1 Właściwości obiektów a cechy * 1.2 Mechanizm zjawiska a jego zasięg. Badania jakościowe i ilościowe * 1.3 Właściwości ilościowe i jakościowe * 1.4 Właściwości przestrzenne * 1.5 Paradoks Simpsona * 1.6 Skale pomiaru * 1.7 Opis wyników badań w kategoriach probabilistycznych * 1.8 Dane wieloodpowiedziowe * 1.9 Zapis cech w komputerowych plikach danych * 1.10 Tablice jako narzędzie analizy danych * 1.11 Podsumowanie * Rozdział 2: Prezentacja danych za pomocą tabel * 2.1 Od pliku danych do tablicy * 2.2 Utworzenie tabeli prezentującej badane zjawisko * 2.2.1 Zawężenie zbiorowości badanych osób * 2.2.2 Łączenie kategorii o niewielkich liczebnościach * 2.2.3 Uwzględnienie bądź pominięcie kategorii rezydualnych * 2.2.4 Prezentacja danych ważonych * 2.2.5 Kwestia umieszczenia cechy w boczku lub w główce tabeli * 2.2.6 Ustalenie kolejności kategorii * 2.2.7 Wybór wielkości w polach tabeli pod kątem celu prezentacji * 2.2.8 Zasady prezentowania wielkości liczbowych w polach tabeli * 2.2.9 Relacje między tabelą a tekstem * 2.3 Elementy tabeli i ich edycja * 2.4 Uwagi końcowe * Rozdział 3: Czy niezależność istnieje? * 3.1 Notacja stosowana w opisie tablic * 3.2 Modele referencyjne w ujęciu konfirmacyjnym i eksploracyjnym * 3.3 Niezależność stochastyczna * 3.4 Niezależność jako identyczność profili * 3.5 Nadrzędna rola marginesów * 3.6 Marginesy jako dyspozycje do zachowań * 3.7 Czy marginesy poprawnie odzwierciedlają kształt zjawiska * 3.8 Niezależność a losowość * 3.9 Niezależność a równość szans * 3.10 Statystyczny test niezależności * 3.11 Określenie siły związku * 3.12 Dyskusja * Rozdział 4: W poszukiwaniu modelu zjawiska * 4.1 Czym jest model związku w tablicy * 4.2 Narzędzia porównywania liczebności: stosunek i różnica * 4.3 Korzyści i ograniczenia różnic * 4.4 Użyteczność indeksów * 4.5 Wskaźniki Queteleta * 4.6 Zasada wzajemności oddziaływań * 4.7 Zastosowanie wskaźników Queteleta do analizy wzajemnych oddziaływań. * 4.8 Przykład budowy modelu: homogamia małżeńska ze względu na wiek * 4.9 Ustalenie stopnia dopasowania modelu do danych * 4.10 Identyfikacja pól o największej specyfice * 4.11 Dyskusja * Rozdział 5: Dystanse między profilami * 5.1 Wnioskowanie na podstawie podobieństwa profili * 5.2 Wskaźnik różnic między profilami i jego interpretacja * 5.3 Przekształcenie różnic między profilami w układ dystansów * 5.4 Wartości skalowe jako wynik dopasowania średnich * 5.5 Kształt związku a porządek wierszy i kolumn: homogamia małżeńska ze względu na wiek * 5.6 Dopasowane średnie a podobieństwo profili * 5.7 Dyskusja * Rozdział 6: Eksploracja istoty zjawiska * 6.1 Reguła prostoty * 6.2 Wybór miary dystansów między profilami * 6.3 Tablica kanoniczna * 6.4 Utworzenie tablicy kanonicznej * 6.5 Własności modelu kanonicznego * 6.5.1 Jednowymiarowość dystansów między profilami * 6.5.2 Współrzędne kanoniczne a dopasowane średnie * 6.5.3 Korelacja kanoniczna a siła związku * 6.5.4 Interpretacja wskaźników Queteleta * 6.5.5 Dekompozycja chi-kwadrat * 6.6 Rekurencja, czyli wyjaśnienie za pomocą modelu kanonicznego tego, czego model kanoniczny nie wyjaśnił * 6.7 Kanoniczna dekompozycja tablic: pełny wykład metody * 6.8 Dyskusja * Rozdział 7: Obrazy zjawisk * 7.1 Historia analizy korespondencji * 7.2 Czym różni się analiza korespondencji od analizy kanonicznej * 7.3 Zasady interpretacji rozwiązania w postaci graficznej * 7.4 Bezwładność a graficzna postać rozwiązania * 7.5 Wyniki analizy korespondencji nie odzwierciedlają liczebności * 7.6 Wybór skal do prezentacji rozwiązania. Pochodzenie społeczne studentów * różnych kierunków studiów w roku akademickim 1928/29 * 7.7 Granice dwuwymiarowości rozwiązania. Czyli, kto kogo cytuje * 7.8 Korzyści w wypadku dużej liczby kategorii. Ilustracja na przykładzie * europejskiego rynku reklamy * 7.9 Cecha ilościowa w analizie korespondencji. Jak wykształcenie wiąże się z inteligencją i dochodami * 7.10 Uwzględnienie w tablicy więcej niż dwóch cech * 7.11 Tabela czy obraz: podsumowanie * Zakończenie * Aneks A: Dowody wybranych własności * Aneks B: Sposób wykonania obliczeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16620 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 293-298.
W publicystyce i wielu wypowiedziach dyskursu publicznego mówi się o ogromnym wpływie amerykańskich wzorów sukcesu na kulturę polską okresu transformacji. zjawisko to omawiane jest niekiedy w ogólniejszym kontekście globalizacji i amerykanizacji, ostatnimi czasy chętnie nazywanej "makdonaldyzacją". Tematem mojej pracy jest próba odpowiedzi na pytanie, jaki jest rzeczywisty wpływ amerykańskich wzorów sukcesu w Polsce lat dziewięćdziesiątych. Aby na nie odpowiedzieć, postanowiłam najpierw, na podstawie literatury, oddać analizie wzory sukcesu, jakie ukształtowały się w społeczeństwie amerykańskim od czasów, gdy pierwsi purytanie osiedlili się na nowym lądzie aż po dzień dzisiejszy. Wzory te skonfrontowałam następnie z wzorami sukcesu propagowanymi w Polsce przez media i międzynarodowe korporacje oraz wynikami badań nad środowiskiem młodych ludzi, którzy weszli na rynek pracy wraz z transformacją. ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21562 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej